ammi
Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang..
Ya allah..seandainya telah engkau catatkan dia milikku tercipta buatku...
titipkanlah kebahagiaan diantara kami agar kemesraan itu abadi...

Ya Allah ya tuhan kami..yang maha mengasihi..
seiringkanlah kami melayari hidup ini..
ketepian yang sejahtera dan abadi...

maka jodohkanlah kami..

seandainya telah engkau takdirkan..
dia bukan milikku.. bawalah dia jauh dari pandanganku..
luputkanlah dia dari ingatanku..
dan periharalah aku dari kekecewaan...

Ya Allah ya tuhanku..yang maha mengerti..
berikanlah aku kekuatan menolak bayangannya jauh kedasar langit..
hilang bersama senja yang memerah agarku senantiasa tenang..
walaupun tanpa bersama dengannya..

Ya Allah yang tercinta..
pasrahkanlah aku dengan takdirMu..
sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan untukku..
adalah yang terbaik untukku..
sesungguhnya engkau maha mengetahui segala yang terbaik buat hambamu ini..

Ya Allah cukuplah engkau saja yang menjadi pemeliharaku..
di dunia dan akhirat..dengarlah rintihan hambamu yang dhaif ini..
janganlah engkau biarkan aku sendirian di dunia ini maupun diakhirat..
menjuruskanku kearah kemaksiatan dan kemungkaran..

Maka karuniakanlah aku seorang kekasih..
agar aku dan dia sama2 membina kesejahteraan hidup..
ke jalan yang engkau ridhai..
dan karuniakanlah padaku keturunan yang sholeh dan shalehah..

Ya allah berilah kami kebahagiaan didunia dan akhirat..
dan periharalah kami dari azab api neraka..

Amiin ya rabbal a'lamiin..

Label: | edit post
1 Response
  1. amin...amin.. semoga doa kamu terkabul ya de... :)


Posting Komentar


ShoutMix chat widget

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...